Noe alle bilforhandlere bør gjøre

- Et skoleeksempel på hvordan man kan bidra med merverdi i en bransje som er presset på marginer, sier Iver Svardal i Arctic Coating, og viser til Lexus-forhandleren som over tid har lagt millioner på bunnlinja. I tillegg får de kundetilfredshet får de på kjøpet.

- Noe alle bilforhandlere bør gjøre
Økonomidirektør i Lexus of Edmonton, Cory Duffield, peker på gode resultater med den norske lakkforseglingen.

- Vi har i fem års tid gjort oss særdeles gode erfaringer med Arctic Coating. 40 prosent av alle nybilene vi selger ruller ut med lakkforseglingen, og kvaliteten overgår alt annet vi har brukt, hevder Duffield.

Han opplever at en lakkforsegling som er utviklet i Norge passer vær- og føreforhold også i Canada.

- Når du ser på tallene, er det ingen tvil om at dette er noe alle bilforhandlere bør gjøre. Tallene snakker for seg selv, sier Duffield.

Resultatet er at de selv fungerer som distributør i Canada, og bidrar til å øke marginene i bilbransjen.

En fjær i hatten for Arctic Coating

- Det er inspirerende å se hvordan Lexus of Edmonton har integrert vår lakkforsegling som en del av leveransen til fornøyde nybilkunder. Med Arctic Coating legger de til millioner på bunnlinjen årlig, og samtidig får de økt kundetilfredshet.

- For oss er dette en fjær i hatten, og et skoleeksempel på hvordan man kan bidra med merverdi i en bransje som er presset på marginer, sier Svardal. 

 

Les mer på motorbransjen.no om erfaringene fra både Canada og Mitt Dekkhotell her hjemme. Sistnevnte forteller at de hadde solgt mer keramisk lakkforsegling på Fornebu om de bare hadde hatt mer plass.

Neste
Neste

Ny hall for storbilvask levert med både vaskekjemi og teknisk utstyr!